Ett rikare liv

Idag har jag jobbat 11 timmar, det är ok, jag orkar. I bilen på vägen hem tänkte jag på folk som ofta jobbar långa timmar övertid och verkligen brinner för sina jobb. Nu tänker jag INTE på de som måste jobba över pga för hög arbetsbelastning utan på dem som verkligen tycker att det är ok att jobba mycket. Jag fattar inte. Alltså, jag har ett jobb som jag trivs oerhört bra med, jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna ha ett bättre, men för den skull vill jag inte jobba en massa övertid jämt. Skulle jag vinna massa pengar, och då menar jag så mycket att jag skulle bli ekonomiskt oberoende, så skulle jag utan att blinka säga upp mig. Mitt jobb är inte mitt liv. Det kommer aldrig att bli mitt liv heller, det är en del av mitt liv men som jag faktiskt lika gärna skulle kunna vara utan och istället fylla mina dagar med annat. Så. Det. Så.

Ett rätt meningslöst inlägg jag vet. Men ändock ett inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0