Redecorate

Flyttate in i mitt lilla hus, eller jag radhus, i oktober och har faktiskt inte riktigt kommit i ordning än. Jag har liksom inte riktigt bestämt hur jag vill ha det så jag har inga tavlor (jo, en) och inga gardiner uppsatta. Det ska sättas upp hyllor också men så länge jag inte vet riktigt hur jag vill ha det så känns det ju ganska onödigt att sätta upp en massa på måfå för att sen få plocka ned det och borra nya hål.

Jag har haft en ganska stram, typisk skandinavis stil med lite utrymme för färg i några år coh nu börjar jag känna att jag skulle vilja frångå det strama vita och blanda färg, form, gammalt och nytt lite. Vardagsrummet står först på tur att bli i ordninggjort och jag tänker mig turkosa, vitt och grått som grund. Till det så tänker jag mig serietidningsfärger, alltså ganska klatschiga sådana. Jag har ju en fin Lichtenstien-plansch som inhandlades på MoMA i NY, 2007 som bara väntar på att ramas in och hängas upp och den skulle bli jättefin i rummet. Sen tänker jag mig böcker, alla mina pocketböcker med sina färgglade bokryggar, de kan ju också ge ett färgglatt intryck. Lite mjukhet med orkidéer i fönstret skulle nog vara fint också. Fler tavlor med färg ska det också bli.

Shit, jag som inte ens tycker att det är kul att lägga energi och pengar på inredning men jag inser att jag måste få ordning här hemma också så då får jag väl bara ta tag i det och göra färdigt. Det behöver faktiskt inte kosta speciellt mycket heller, jag har ju det mesta ligger, det är mest det turkosa som fattas.

Får hålla ögonen öppna när jag är på stan efter saker som kan passa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0