didaktik

Cyklade ner på stan efter jobbet och inhandlade öl till jobbets ölklubb. Det är dragning imorgon och för mig är det andra dragningen någonsin som jag är med på. Hoppas jag vinner. Inte för att jag vet hur jag någonsin ska kunna suga i mig 18 halvlitersöl eller vad det blir men man skulle ju kunna fixa en fest och bjuda på en massa olika roliga ölsorter. Har ju bara varit med i klubben som "hang around" tidigare och bara varit med på olika aktiviteter och partaj, så det känns lite roligt att det blev en plats ledig så att jag kan vara med i lotteriet också. Jag och A har   f ö blivit valda till arrangemangsansvariga vilket passar oss utmärkt.

Det är ju verkligen vår ute idag och jag tog en kort promenad i solen för en liten stund sen. Tussilago och vitsippor har slagit ut i dikes- och skogskanter. Underbart. Man har ju bara lust att vara ute och springa men tyvärr så har jag lyckats överanstränga min högra hälsena och enligt A som är (eller jobbar som, brukar hon vara noga med att säga) sjukgymnast så ska jag vila den några dagar nu...suck...SJUKGYMNASTER! Närå, hon vet vad hon pratar om flickan.

Ska till Stockholm i helgen och hälsa på M. Det var längesen vi sågs. Sist var det i London vid midsommar förra året. Då liftade vi med Stan "the man"  som vi döpt honom till...han var nån tidningssnubbe (övre medelåldern) som var ute i Londonnatten med sin två miljoners (!) Bentley när M efter en stunds letande efter taxi utan resultat raggade upp honom när vi passerade ett övergångsställe. Han var snäll och lät oss åka med trots att M lyckades slå upp dörren mot en lyktstolpe när vi hoppade in. Hon visste då inte vad bilen vär värd förrän jag lite diskret viskade till henne att nog enbart dörren gissningsvis kostade några hundratusen. Nåja, Stan "the man" tog oss med till en bar och bjöd på drinkar innan han glatt skjutsade oss till vårt övernattningsställe i utbyte mot M:s telnr. Så vitt jag vet har dom aldrig träffats igen. Nåja...men man kan skryta om att man åkt Bentley, det är inte alla förunnat.
Ja, nu ska vi alltså ses igen på fredag i Stockholm där hon bor nu för tiden. Vi ska gå på nån release fest, så det blir nog lite gratis drinkar igen. Lyxigt! Ska hur som helst bli så roligt att träffas igen.

Så...nu har jag fördrivit tiden med att sitta här och skriva när jag verkligen behöver plugga. Ska skriva några papper om grammatik- och ordinlärning. Så det är väl bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Ska bara hämta godispåsen som råkade slinka med i affären.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0